Voor wie | Bronverhalen | Ervaringen

KaderRechthoek-003

 

De mensen met wie ik werk, zijn natuurlijk stuk voor stuk uniek. Net als jij trouwens. En ik. Dat zit ‘m in de combinatie van achtergrond, opvoeding, cultuur, karakter, opleiding, drijfveren, waarden, levenservaring en wat niet al. Geen bronverhaal, geen professionele identiteit is daarom hetzelfde. Goed nieuws voor mij, want dat maakt mijn werk zo onweerstaanbaar. En goed nieuws voor jou, want dat maakt jóu zo onweerstaanbaar! Hier staan er een paar die me erg dierbaar zijn – de klanten én de verhalen. Allemaal anders, en allemaal even mooi in hun eigenheid.

Maar goed, als ik mijn klanten dan echt onder één hoedje moet vangen, hebben ze ook wel iets gemeen.

Ik heb onder mijn klanten veel ondernemende professionals die

• werken in de zakelijke of persoonlijke dienstverlening, zoals adviseurs, therapeuten, consultants, webdesigners, coaches, trainers en fotografen. Maar ook managers en kunstenaars schuiven bij mij aan tafel.

• zelf hun belangrijkste en kostbaarste ‘marketinginstrument’ zijn; ze zetten hun persoonlijkheid in bij het aantrekken en vasthouden van (interne) klanten en opdrachtgevers.

• hun sporen hebben verdiend in wat ze doen.

• hun methoden en technieken ontstegen zijn. Ze hebben het niet meer nodig zich daarmee te identificeren en willen dat ook niet meer.

• inzien dat ze méér zijn en meer te bieden hebben dan hun werkwijze.

een volgende stap in hun ondernemerschap willen zetten zonder zichzelf te verloochenen of geweld aan te doen.

• willen werken met klanten die voor ze kiezen om wie ze zijn en om wat ze uitstralen.

• de waarde zien van marketingmethodes, maar zich niet gek willen laten maken en hun hart blijven volgen.

• bereid zijn te investeren in hun ondernemerschap en hun persoonlijke ontwikkeling. Ze huren daarvoor het liefst mensen in door wie ze zich gezien en serieus genomen voelen.

• Ze willen persoonlijk contact, transparantie en congruentie ervaren bij de mensen met wie ze zaken doen.

• Ze willen graag goed geld verdienen met wat ze doen, maar niet ten koste van hun eigenheid. Geld verdienen en ambitie zijn belangrijk, maar niet tot elke prijs.

En vooral: ze willen zichzelf kunnen zijn en blijven in alles wat ze doen.

Waarom ze bij mij komen? Omdat ze er niet goed de vinger achter krijgen wat het is dat hen uniek maakt. Of ze hebben er wel een idee van, maar ze weten het niet op anderen over te brengen omdat ze het niet goed onder woorden kunnen brengen. Wat ook vaak bij mijn klanten speelt:

• ze hebben er een hekel aan om ‘zichzelf te verkopen’

• ze weten wel waar ze goed in zijn en wat ze waard zijn, maar ze zijn er toch niet trots op en missen een gevoel van voldoening

• ze hebben moeite om focus aan te brengen in wat ze doen en voor wie; ze lopen vast in het kiezen van een niche

• ze zijn niet zichtbaar en herkenbaar (genoeg)

Maar eigenlijk kunnen ze je zelf het beste vertellen wat ze bij mij zochten en vonden.

En jij? Loop jij ook rond met deze of andere vragen rondom jouw professionele identiteit en je onderneming of loopbaan? Benieuwd wat ik daarin voor je kan betekenen? Kijk dan eens hier. Ik verheug me erop je te leren kennen!